Dofinansowane przez Unie Europejsk膮

Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie koni艅skim

Projekt realizowany jest w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej, Dzia艂anie 10.5 Sprawnie funkcjonuj膮cy i zdekarbonizowany transport publiczny

 

Tytu艂 projektu: „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie koni艅skim”

 

Warto艣膰 ca艂kowita: 226 076 113,74  z艂, w tym:

  • Wydatki kwalifikowane: 193 383 249,83 z艂
    • dofinansowanie (FST) 70% - 135 367 574,87 z艂
    • bud偶et pa艅stwa 15% - 29 007 337,47 z艂
    • wk艂ad w艂asny 15% - 29 007 337,49 z艂
  • Wydatki niekwalifikowane: 32 693 863,91 z艂

 

Okres realizacji: 16.08.2023 – 31.12.2027

 

Grupa docelowa: mieszka艅cy wielkopolski wschodniej

 

Podmioty zaanga偶owane w realizacj臋 projekt:

  • Miasto Konin (lider projektu)
  • Gmina Miejska Ko艂o (partner projektu)
  • Miejski Zak艂ad Komunikacji w Koninie Sp. z o. o. (partner projektu)
  • Przedsi臋biorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A (partner projektu)
  • Zarz膮d Dróg Miejskich w Koninie (realizator projektu)

 

Cel g艂ówny projektu: rozwój transportu publicznego poprzez zakup taboru zeroemisyjnego i stworzenie odpowiedniej infrastruktury w subregionie koni艅skim.

 

Realizowane dzia艂ania:

  • Budowa zajezdni autobusowej i stacji tankowania wodorem oraz zakup 10 szt. autobusów wodorowych (MZK Konin),
  • Rozbudowa systemu informacji pasa偶erskiej oraz wdro偶enie wspólnego biletu (PKS w Koninie SA, MZK w Koninie, Koleje Wielkopolskie),
  • Budowa parkingu przy dworcu PKP w Kole,
  • Inteligentny System Transportowy w Koninie,
  • Budowa/przebudowa dróg pieszo-rowerowych w Koninie (Al. 1 Maja, ul. ks. J. Popie艂uszki)
  • Budowa w臋z艂a przesiadkowego przy dworcu PKP w Koninie,
  • Dzia艂ania edukacyjno-promocyjne.

 

Efekty projektu:

  • zwi臋kszenie atrakcyjno艣ci publicznego transportu zbiorowego przez udzielenie priorytetu przejazdu tym 艣rodkom poprzez skrócenie czasu przejazdu
    i podwy偶szenie punktualno艣ci odjazdów,
  • zwi臋kszenie przepustowo艣ci kluczowych odcinków dróg miejskich,
  • poprawa bezpiecze艅stwa ruchu drogowego,
  • obni偶enie kosztów transportu samochodowego przez zmniejszenie strat czasu przy przeje藕dzie przez skrzy偶owania i w臋z艂y sieci drogowej,
  • ochrona 艣rodowiska – zmniejszenie emisji spalin, zmniejszenie ha艂asu,
  • zmniejszenie nat臋偶enia ruchu w obr臋bie Strefy P艂atnego Parkowania i Miejskich P艂atnych Parkingów oraz centralnych obszarów Miasta Konin,
  • zast膮pienie przestarza艂ego taboru nowymi, niskoemisyjnymi autobusami,
  • poprawa dost臋pno艣ci transportu publicznego,
  • poprawa komfortu osób podró偶uj膮cych,
  • zwi臋kszenie niezawodno艣ci infrastruktury transportowej,
  • poprawa estetyki przestrzeni publicznej.

 

Rezultatem inwestycji b臋dzie: zakup taboru autobusowego, rozbudowa zintegrowanych w臋z艂ów przesiadkowych, budowa obiektów „parkuj i jed藕”, budowa infrastruktury rowerowej, a ponadto zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz wzrost liczby u偶ytkowników infrastruktury rowerowej i transportu publicznego.

 

Kontakt:

Bronis艂aw Bryl

G艂ówny Ksi臋gowy

Przedsi臋biorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A.

ul. Zak艂adowa 4, 62-510 Konin

+48 63 242 20 11

gk@pkskonin.pl   

#funduszeeuropejskie   #funduszsprawiedliwejtransformacji

© 2025 |  PKS w Koninie S.A..
62-510 Konin, ul. Zak艂adowa 4
KRS: 0000245491  |  NIP: 665 000 12 89

Projekt i realizacja MYKK